d r e a m -

HOME ABOUT ONE TWO FOLLOW DBOARD




© Template by AtiqahJaidin
Image from TUMBLR | WHI
Jangan Seksa Haiwan, Please

Assalamualaikum. Meh Liya nak cerita sikit. Tajuknye, pls jgn seksa haiwan. Macam mana kalau kita yang kena ? Menangis ? Sakit hatikan ? Nangis dalam hati kan ? Nak balas dendam kan ? Even haiwan tak pandai ckp mcm kita, tapi dia dapat rasa mcm kita. Mereka pun makhluk Allah juga. Liya pun nak tanya, knp liya ceritakan pasal ni ? Sebab ni buat liya gile-ii sakit hati kat kwn-ii liya tu.

[ Throwback ]

xx : eh ade cicak la ! kepung dia !
me : jangan la ! dia pun nak hidup gak.
xx : *kepung gune kaki* *cicak xdpt gerak :(* 
xx2 : arghh, dia pergi kat aku >< *gedik -,-* 
xx3 : ekor.. ekor cicak tu putus !! *pijak ekor tu sampai mati xD*
xx : *seksa haiwan tu* 
me : eh ! knp nak seksa haiwan ? berdosa la. 
xx4 : knp berdosa?
me : sebab kita permainkan dia.
cikgu : ok boleh balik. 

[ End Throwback ]

Hah , nampakkan? Cube kalau kita jadi cicak. Even cicak musuh nabi, tapi cicak tetap makhluk Allah. So , kalau nmpk haiwan-ii ni kena seksa. Jgn join, satu je permintaan Liya. Jangan join dengan bebudak yg suke seksa. Halau dorang dan selamatkan haiwan tu. Pernah tak nmpk harimau kena buli ? Haha, takkan xD Ok tu je yg Liya nak pesan. Wsalam.
©