d r e a m -

HOME ABOUT ONE TWO FOLLOW DBOARD




© Template by AtiqahJaidin
Image from TUMBLR | WHI
Just Be Yourself

Assalamualaikum.. 

Kebanyakan ramai orang yang amat suka meniru gaya orang lain . Contoh : dia suka tiru perangai bffnya . Contoh k ? Memang ramai orang suka . Orang tu mekap tebal sinci , kita pula pergi tiru dia mekap tebal seinci , sedangkan kita rimas dengan citarasa dia , tetap nak ikut . Hana nak cakap , korang ni selalu nak ikut "dia" . Baik korang jadi korang je ok . Sebab , jika kita asyik jadi "dia" , bila pula kita nak jadi diri kita sendiri ? Semua orang ada citarasa tersendiri , tetapi ? Kita asyik dari tadi nak je ikut citarasa "dia" .

Hana pun sedar , dulu Hana asyik suka ikut bff Hana , dia makan tu , kita pun makan tu jugak , tapi hakikatnya , kita tak suka makanan tu . Kenapa perlu ikut citarasa orang sedangkan kita tak suka ? Orang tu suka hitam , kita pun nak ikut suka hitam pulak . Sedangkan kita benci warna hitam . Tak semestinya , ikut orang punya citarasa , boleh mengubahkan diri kita . Hana pun pernah ikut orang , orang berfesyen skirt + pakai seluar ketat . Sedangkan Hana tak suka tayang-ii seluar ketat tu .

Tak payah ikut orang , just be yourself . Ikut orang takde makna , sebab takkan mengubahkan apa-ii kecuali ikut apa yang kita nak , InsyaAllah .

Wsalam .
©